Кам’янка-Бузька ДПІ інформує!

Дата: 01.12.2023 15:20
Кількість переглядів: 81

Фото без описуВ який термін та які документи (оригінали чи копії) надає фізична особа – підприємець для проведення документальної перевірки (планової або позапланової)?

   Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує про те, що право проведення контролюючими органами, визначеними п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), камеральних, документальних (планових або позапланових, виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок передбачено п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75 ПКУ.

Підпунктами 20.1.2 та 20.1.5 п. 20.1 ст. 20 ПКУ встановлено, що контролюючі органи мають право, зокрема:

  • для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом;
  • отримувати безоплатно від платників податків, а також від Національного банку України, банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей довідки у порядку та на підставах, визначених ПКУ, з урахуванням законів, що визначають порядок розкриття зазначеними особами інформації, що містить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг, а на підставі рішення суду – інформацію про обсяг та обіг коштів/електронних грошей на рахунках у банку/небанківському надавачу платіжних послуг, електронних гаманцях, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб’єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком.

Згідно з п. 177.10 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції ведеться окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів господарської діяльності.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Фізичні особи – підприємці застосовують реєстратори розрахункових операцій відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями.

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 ПКУ фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При цьому фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Абзацами першим і другим п. 44.1 ст. 44 ПКУ встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів та інформації, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків, але не менше строків, передбачених п. 44.3 ст. 44 ПКУ.

Передбачені п. 44.3 ст. 44 ПКУ строки зберігання документів та інформації продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п. 102.3 ст. 102 ПКУ (абзац восьмий п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

Згідно з абзацом першим п. 85.2 ст. 85 ПКУ платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Отже, фізична особа – підприємець, щодо якої розпочалася документальна перевірка (планова або позапланова), повинна в перший день перевірки надати посадовій особі контролюючого органу у повному обсязі оригінали всіх документів за період перевірки з питань, які стосуються предмету перевірки, зокрема, щодо обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, а саме: договори (угоди) робіт, послуг; акти виконаних робіт (наданих послуг), накладні; виписки банку про рух грошових коштів; книгу обліку доходів; трудові договори, відомості нарахування та виплати заробітної плати; інші документи, які стосуються фінансово-господарської діяльності.

Поряд з цим, при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (абзац перший п. 85.4 ст. 85 ПКУ).

Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати закінчення перевірки (абзац другий п. 85.4 ст. 85 ПКУ).

Також п. 85.8 ст. 85 ПКУ передбачено, що посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених ПКУ, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

У Кам’янка-Бузькій ДПІ – «гаряча лінія» з платниками

     Нещодавно у Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо використання положень Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Закону України від 30.06.2023 року №3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».

На актуальні запитання платків щодо дотримання податкового законодавства відповідав начальник Кам’янка-Бузької державної податкової інспекції Тарас Печора.

У ході спілкування найбільше додзвонювачі цікавились, як їм подати заяву для реєстрації програмного РРО.

Тарас Печора зазначив, що реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі заяви за формою №1-ПРРО. Така заява подається в електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій.

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в податковій службі. Також на обліку має перебувати господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган шляхом подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП.

Якщо є наймана особа касир, то суб’єкт господарювання повідомляє про сертифікати електронних підписів або печаток, що будуть використовуватися для програмного РРО такою особою.

Після включення ПРРО до реєстру ПРРО та завантаження програмного забезпечення такий програмний РРО може використовуватись.

Крім того, платників цікавило, чи вказується програмний РРО при поданні заяви для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Керівник інспекції проінформував, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається органами ліцензування, якими відповідно до постанови КМУ від 05.08.2015 р. №609 є територіальні органи ДПС.

Для отримання такої ліцензії суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування заяву про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у довільній формі, у якій зазначається перелік програмних РРО, які знаходяться у місці торгівлі, їх фіскальні номери, дату реєстрації ПРРО в контролюючому органі та назву моделі ПРРО.

Також були запитання щодо використання електронних сервісів ДПС України, порядку нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання, легалізації найманої праці та заробітної плати, можливості отримання податкової знижки, погашення податкового боргу та інші.

На завершення розмови,  Тарас Печора запропонував платникам приєднатися користувачів до нового мобільного застосунку «Моя податкова». Цей застосунок можна завантажити на свої гаджети, він є простим та зручним інструментом для отримання електронних сервісів податкової служби, а також сплати податків з використанням  платіжних систем.  

Податківці надають практичну допомогу у реєстрації РРО чи ПРРО

    Фахівці Кам’янка-Бузької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області постійно надають платникам податків консультації з роз’яснень податкового законодавства та застосування його на практиці.

Найчастіше платників цікавить  питання  реєстрації РРО чи ПРРО, або ж КОРО.

Фахівці інспекції інформують кожного платника про особливості функціонування як класичного, так і програмного касового апарату, щоб платник обрав саме той розрахунковий реєстратор, який оптимально підійде для ведення саме його виду діяльності. При виборі програмного реєстратора фахівці податкової рекомендують власний продукт – програмне забезпечення від ДПС, адже воно безкоштовне, як і подальше його обслуговування.

Податківці нагадують, що згідно з Законом України від 30.06.2023 року №3219 уже з 1 жовтня за невидачу фіксованого чеку до платників застосовуються штрафні санкції.

Також відвідувачів ДПІ цікавлять питання щодо нарахування і сплати фізичними особами мінімального податкового зобов’язання, отримання податкової знижки громадянами в рамках кампанії декларування доходів громадян,оподаткування благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам.

Крім цього, працівники інспекції розповідають про функціонування Електронного кабінету, а саме про отримання всієї необхідної інформації, довідок, консультацій, подання звітності до податкових органів тощо.

Сервіс Електронний кабінет легко знайти за допомогою пошукових систем, задавши запит «Електронний кабінет ДПС», або перейти за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua

Застосування РРО/ПРРО при наданні послуг за умови проведення розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів

     На це запитання заступницею начальника Кам’янка-Бузької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Оксаною Солонинкою надано коментар-відповідь про те, що ДПС продовжує інформувати платників податків про актуальні питання щодо особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, у зв’язку з чим повідомляє таке.   

Згідно з пунктом 14 статті 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги, у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Таким чином, суб’єкти господарювання, які не приймають оплату за надані послуги готівкою та/або не здійснюють приймання оплати в безготівковій формі, за допомогою електронних платіжних засобів (платіжних карток), жетонів, талонів тощо, звільняються від обов’язкового застосування РРО/ПРРО при прийманні оплати за послуги. 

Звертаємо увагу, що хоча право щодо незастосування РРО/ПРРО, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265, і не може бути використане суб’єктом господарювання при продажу товарів, суб’єкт господарювання не втрачає такого права, навіть за умови здійснення торгівлі товарами, у випадку приймання оплати за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Отже, у випадку здійснення торгівлі одночасно товарами та послугами, за умови приймання оплати саме за послуги, виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО/ПРРО з урахуванням пункту 14 статті 9 Закону № 265. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування: Як Ви оцінюєте роботу Кам'янка-Бузької міської ради ?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано