Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 10.10.2023 09:47
Кількість переглядів: 135

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Назва документу державного планування:

Проєкт внесення змін до детального плану території для виробничих потреб в м. Кам’янка-Бузька по вул. Саксаганського 6«а»

 

1. Замовник СЕО

Кам’янка-Бузька міська рада Львівської області (80400, Львівська обл., Львівський р-н, м Кам'янка-Бузька, вул. Шевченка, 2).

ЄДРПОУ: 04056196

 

2. Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Проект розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закону України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;
  • Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН Б.1.1-14:2021 Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні;

Проект внесення змін до детального плану території для виробничих потреб в м. Кам’янка-Бузька по вул. Саксаганського 6«а» розробляється відповідно до Рішення Кам’янка-Бузької міської ради №20 від 06 липня 2023 р.

 

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Кам'янка-Бузька – місто, адміністративний центр територіальної громади до якої окрім міста входять ще декілька навколишніх сіл. Місто розташоване за 43 км на північний схід від Львова над річками Західний Буг та Кам'янка.

Місто має вигідне розташування відносно  важливих транспортних шляхів та кордону з ЄС. Відстань до кордону з Польщею становить 101 км.  По території міста проходить автомагістраль національного значення Львів-Луцьк, а відстань до автомагістралі міжнародного значення Київ-Чоп становить 18 км.

Проектована територія знаходиться в північно-західній частині міста, поруч з автодорогою що веде до села Ягідня (в межах міста вулиця Саксаганського). Територія розташована поруч з міським кладовищем за залізницею, в межах сформованої території виробничої зони.

Територія опрацювання детального плану території межує:

- з північної сторони з землями сільськогосподарського призначення

- з західної сторони з землями житлової забудови та інженерними мережами – ЛЕП 10кВ та 35кВ;

-з східної сторони розташована сформована виробнича зона ПП «Скіфи» за якою проходить залізнична вітка;

- з південно-західної сторони – з дорогою в сторону села Ягідня ( в межах міста вулиця Саксаганського) за якою знаходиться міське кладовище.

Дана територія на даний час є частково забудована та влаштовано благоустрій. Зокрема в межах території наявні виробничо-складські та адміністративні будівлі виробничого підприємства «Скіфи» що займається виробництвом дерев’яних піддонів. Для цих потреба відповідно до попередньо розробленого детального плану відведено земельну ділянку площею 3,0200 га.

В проекті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території площею 10,9400 га.

В межах даної території опрацювання проектуються дві ділянки щодо яких вносяться зміни які стосуються їх площ. Пропонується встановити площі ділянок Ділянка 2 – 1,0000 га, Ділянка 3 – 0,3340 га.

Ділянка 1 є відведена у відповідності до положень ДПТ щодо якого вносяться зміни.

Територія що опрацьовується детальним планом з метою влаштування додаткових виробничих площ повинна сприяти розвитку підприємництва та створенню нових робочих місць.

На наступних етапах проектування буде визначено чи проектовані об’єкти належить до переліку об’єктів планованої діяльності щодо яких законодавством України передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

 

4. Ймовірні наслідки

Враховуючи розташування існуючих будівель, зокрема будівлі для обслуговування якої вносяться зміни в детальний план території, в виробничій зоні міста, передбачено її максимально-ефективне освоєння, влаштування належного архітектурного та естетичного рівня забудови та території в цілому.

Відповідно до проектних рішень проекту внесення змін до детального плану території передбачається відведення земельної ділянки для обслуговування існуючої будівлі та врахування потреб для подальшого розвитку підприємства металообробної промисловості що займатиметься виробництвом металевих виробів та обладнання в тому числі необхідного для потреб виготовлення дерев’яних піддонів. Ділянка в яку вносяться зміни – ділянка 2 згідно «Проектного плану» площею 1,0000 га.

а) Проект внесення змін до детального плану території для виробничих потреб в м. Кам’янка-Бузька по вул. Саксаганського 6«а» може мати наступний вплив на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.

Повітряне середовище.

Вплив планової діяльності на атмосферне повітря може проявлятися у збільшенні кількості викидів забруднюючих речовин від пересувних джерел під час будівельних та монтажних робіт, а також від стаціонарних та пересувних джерел під час функціонування проектованих об’єктів.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться.

Водне середовище.

Вплив може здійснюватися на етапі будівництва та в утворенні господарсько-побутових стоків.

Геологічне середовище.

Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва. Також вплив може бути зумовлений проливанням ПММ тощо.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

Ґрунти на проектованій території не відносяться до особливо цінних груп ґрунтів.

Тверді відходи.

Планована діяльність передбачає утворення будівельних відходів на етапі будівництва та відходів різних видів на етапі функціонування проектованих об’єктів. Відходи зберігаються в окремих контейнерах в відведеному місці (зона накопичення відходів). У міру накопичення відходи будуть вивозитися для подальшого повторного використання та утилізації. Незворотні технологічні відходи, інші відходи передаватимуться на утилізацію та знешкодження спеціалізованим підприємствам відповідно до укладених угод.

б) На території опрацювання ДПТ відсутні об’єкти природно-заповідного фонду України.

Територія опрацювання ДПТ не межує з територіями Смарагдової мережі України у Львівській області.

На території опрацювання ДПТ об’єкти історико-культурної спадщини відсутні.

в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання ДПТ та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану території для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

 

5. Розгляд альтернатив

Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі альтернативи розвитку:

1. Нульова альтернатива. У разі незатвердження документа державного планування, а саме детального плану території, та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку населеного пункту. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.

За даним варіантом подальший стабільний розвиток території опрацювання є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.

2. Пропонований варіант. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також буде розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів будівництва.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію:

- доповіді про стан довкілля.

- статистичну інформацію.

- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.

- дані моніторингу стану довкілля.

- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як детальний план території, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.

 

7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

В цілому, розроблений відповідно до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проект детального плану території не матиме негативних наслідків.

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень детального плану території, комплекс яких включає:

– заходи щодо охорони рослинного покриву;

заходи щодо охорони атмосферного повітря;

– заходи щодо охорони поверхневих та підземних вод;

– заходи щодо охорони ґрунтів та геологічного середовища;

– заходи щодо пожежної безпеки;

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму;

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– забезпечення благоустрою території;

– моніторинг діяльності проектованих об’єктів.

 

8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:

– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

– характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування;

– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції

Кам’янка-Бузька міська рада Львівської області (80400, Львівська обл., Львівський р-н, м Кам'янка-Бузька, вул. Шевченка, 2).

 

Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проєкту внесення змін до детального плану території для виробничих потреб в м. Кам’янка-Бузька по вул. Саксаганського 6«а» (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Як Ви оцінюєте роботу Кам'янка-Бузької міської ради ?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано