Кам'янка-Бузька ДПІ інформує!

Дата: 09.10.2023 09:50
Кількість переглядів: 75

Фото без описуЩодо податкової знижки за користування іпотечним житловим кредитом

     Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області повідомляє, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) (п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Тобто, податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат, на яку зменшується оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати, в результаті чого з бюджету повертається частина сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Основні умови для отримання податкової знижки

1. Податкова знижка може бути надана виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку.

2. Скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк.

3. Отримання доходу у вигляді заробітної плати. При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати суми річної заробітної плати у поточному році.

Звертаємо увагу! Право на податкову знижку має фізична особа –підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

4. Дотримання вимог щодо порядку подачі та заповнення декларацій. Так, декларація подається по 31 грудня включно (а у разі наявності обов’язку з декларування доходів – до 1 травня) наступного за звітним року.

Платник податку має право включити до податкової знижки, зокрема, частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом фактично сплачених протягом звітного податкового року за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, та за умови визнання об’єкта житлової іпотеки як основного місця проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175 Кодексу, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання (п. 175.4 ст. 175 Кодексу).

Щодо особливостей проведення фактичних перевірок

    Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує, що відповідно до статті 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити в тому числі і фактичні перевірки.

Фактичні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень у випадках та у порядку, встановлених Податковим кодексом України та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до підпунктів 80.2.1 – 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;

неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;

у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3 Податкового кодексу України;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Звертаємо увагу, що Державна податкова служба України та її територіальні органи при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча» лінія з актуальних питань податкового законодавства

   Заступниця начальника Кам’янка-Бузької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Оксана Солонинка відповіла на запитання громадян під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».   

Додзвонювачі мали змогу отримати відповіді на запитання щодо основних положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», а також щодо інших вимог податкового законодавства, зокрема щодо порядку нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання, легалізації найманої праці та заробітної плати, можливості отримання податкової знижки, порядку погашення податкового боргу, використання електронних сервісів ДПС України та ін. 

Найчастіше громадяни цікавилися порядком реєстрації РРО/ПРРО та розмірами штрафів за їх невикористання. 

На всі поставлені запитання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного податкового законодавства.   

Кам’янка-Бузька ДПІ: з увагою до кожного платника

    Працівники Кам’янка-Бузької ДПІ активно продовжують проводити тренінги для платників податків, під час яких роз’яснюють податкові новації, навчають реєструвати та застосовувати програмні реєстратори розрахункових операцій, адже підприємці, зокрема 2-4 груп спрощеної системи оподаткування, мають проводити розрахункові операції через РРО або програмні РРО.

Також податківці звертають увагу підприємців на можливість використання безкоштовного ПРРО від ДПС, та роз’яснюють, що ПРРО – це програмне рішення, застосовне для операційних систем Windows, Android, iOS, та Web-версія, яке інтегрується з фіскальним сервером ДПС. Серед функціональних можливостей ПРРО від ДПС, основними є відкриття/закриття/автозакриття зміни; формування, реєстрація, видача чеків; додавання товарів/послуг у чек з номенклатури; друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту/месенджери; ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних); ведення довідника ставок податків; використання сканера штрихкодів; додавання штрихкоду марки акцизного податку; різні форми розрахунку(готівкова/безготівкова/змішана); оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек; формування та перегляд X-звіту, Z-звіту; відправка Z-звіту до фіскального сервера; перехід/вихід у/з режиму офлайн із можливістю збереження/передачі даних до фіскального сервера. 

Підприємцям роз’яснюють процес реєстрації і використання РРО/ПРРО

    У Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області організовують інформаційні зустрічі з платниками податків щодо змін у законодавстві та обов’язкового застосування РРО та програмних РРО. 

Зокрема, платників податків ІІ-ІІІ груп єдиного податку інформують про виникнення з 01.01.2022 обов’язку застосовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Так, нещодавно фахівці ДПІ надали методичну та консультаційну допомогу підприємиці з питань налаштування програмного РРО.  

Як зазначили працівники інспекції, суб’єкти господарювання на свій власний вибір можуть використовувати або класичний, або програмний РРО залежно від своїх потреб. Добровільне виконання вимог податкового законодавства щодо застосування РРО/ПРРО не тільки звільняє від відповідальності, а й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Як Ви оцінюєте роботу Кам'янка-Бузької міської ради ?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано