Електронні опитування в ОТГ: успішні кейси
Разом з учасниками робочої групи еГромади будемо шукати та аналізуватиісторії успіху в наданні електронних сервісів для жителів ОТГ. Розглянемо простий, але у той же час важливий інструмент електронного волевиявлення, – електронні опитування.
Згідно з даними дослідження експертів Центру розвитку інновацій (травень-червень, 2018 р.), електронні опитування є на веб-сайтах 30 ОТГ. Пропонуємо розглянути електронні опитування, які залучили найбільшу кількість учасників.
Кам‘янка-Бузька міська ОТГ: 3100+ учасників опитування
Успішним прикладом проведення е-опитувань може бути Кам‘янка-Бузька ОТГ, де вдалось долучити більше 3000 громадян до використання цього інструменту. Для проведення опитувань було обрано сервіс «Така думка». Дані про кількість учасників опитування підраховуються та оновлюються в режимі реального часу. Також є опція “Поширити у Facebook”, яка дозволяє громадянам поділитись посиланням на опитування з друзями.
В даній ОТГ провели опитування щодо назви міста та попросили громадян відповісти на запитання «Чи підтримують вони ініціативу поверення назви міста до історичної?». 90% опитуваних (2794 особи) проголосували за назву «Кам‘янка-Бузька». 47 осіб поділились опитуванням у соціальній мережі Facebook, що допомогло залучити більше громадян.
Пирятинська міська ОТГ: 1500+ учасників опитувань
Інший яскравий приклад – опитування у Пирятинській міській ОТГ. На веб-сайті Пирятинської ОТГ провели 5 електронних опитувань, найбільш популярне – стосувалось якості надання адміністративних послуг у ЦНАПі (долучилось 876 громадян).
Новосаржанська селищна ОТГ: 700+ учасників опитування
Серед добрих прикладів Новосаржанська селищна ОТГ: станом на 20 серпня 2018 року 797 громадян оцінили діяльність Новосаржанської селищної ради за допомогою електронного опитування на офіційному веб-сайті ради.
Переглянути інші приклади активних електронних опитувань у ОТГ можна за посиланням.
У всіх трьох випадках віджет електронних опитувань розміщується на веб-сайтах праворуч, біля інших банерів та віджетів. Іноді «Електронні опитування» виокремлюють у розділ (підрозділ) меню на сайті (див. на прикладі Сосницької селищної ОТГ).
Як бачимо, варіанти ІТ-рішень для проведення електронних опитувань є різними: інколи ОТГ використовують Google-форми або спеціальні зовнішні сервіси.
Всі ІТ-рішення для проведення електронних опитувань та впровадження інших електронних сервісів команда експертів Центру розвитку інновацій консолідує у базі даних Національний банк ІТ-рішень, аби надати можливість представникам ОМС та активним громадянам оцінювати, рецензувати, спільно рейтингувати та обирати кращі ІТ-рішення для свого населеного пункту.
Автор публікації: Карина Літвінова, експерт Центру розвитку інновацій
Публікація підгтовлена в рамках проекту “е-Громада: електронні сервіси в ОТГ” за фінансової підтримки Європейського Союзу в рамках ініціативи Eastern Partnership Civil Society Facility. Зміст публікації є виключною думкою автора та не обов’язково відображає офіційну позицію Європейського Союзу.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)