Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує!

Дата: 26.01.2021 11:16
Кількість переглядів: 507

Фото без описуФахівці Кам’янка-Бузької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області відповіли на питання платників податків щодо застосування РРО у 2021 році.

Я надаю медичні послуги. Чи необхідно застосовувати РРО?

З 01 січня 2021 року РРО та/або ПРРО обов’язково застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), які здійснюють:

• реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
• реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
• реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Використання РРО підприємцями єдиного податку, окрім наведеного переліку, відтерміновано до 01.01.2022року.

Багато суперечок виникає щодо питання застосування РРО підприємцями на ринку?Пояснітьбудь-ласка.
Вкотре наголошуємо Вам, що відповідно до нових норм діючого законодавства, платники єдиного податку, що належать до І групи, РРО у своїй діяльності не застосовують.
Електронний чек чи паперовий? В чому різниця?
Окрім програмного РРО запроваджено ще одне нове поняття - це поняття “е-чек”. Це означає, що замість та/або разом з паперовим чеком, можна видавати електронний чек, який покупець може отримати СМС-повідомленням на свій мобільний чи на е-mail, а також у вигляді QR-коду, який потрібно просто відсканувати своїм смартфоном.

Як формується Z-звіт під час роботи з ПРРО?
Фіскальний звітний чек, він же z-звіт, створюється програмним РРО щодня. Він може бути електронним або паперовим, але в будь-якому випадку повинен бути зареєстрованим на фіскальному сервері ДПС.
Зараз власники класичних касових апаратів створюють такі звіти вручну. Однак, у програмних РРО формування та відправка z-звіту відбувається абсолютно автоматично, що значно спрощує життя бізнесу.

Чи дорогі програмні РРО?
ПРРО – це програмний продукт, який надається безкоштовно.

В Україні ніхто не вимагатиме сплати податків від громадян, які їх вже сплатили за кордоном.

При отриманні іноземних доходів громадяни мають подати декларацію про майновий стан та доходи. Про це зазначають працівники Кам’янка-Бузької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області.

 Загальне правило просте: із доходів, які одержують українські громадяни, сплачують податки. Неважливо, де. Є підписані угоди про виключення подвійного оподаткування абсолютно з усіма країнами, де працюють наші люди. Якщо наші громадяни заплатили податки за кордоном: у Польщі, Угорщині, Португалії або деінде – в Україні ніхто з них вимагати податки не має права. Єдине, що вони мають зробити, – це подати податкову декларацію.

Обов’язок подачі декларації про майновий стан і доходи, а також сплати податків та зборів визначено ст. 67 Конституції України.

При цьому, якщо громадянин отримував доходи за кордоном, а це особливо стосується українських заробітчан, і сплатив податки там, то за умови надання таких підтверджуючих документів йому не доведеться сплачувати податки ще раз і в України.

Граничні строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи у 2021 році.

Кам’янка-Бузька ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області повідомляє, що з початком 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році.

Тому не забувайте подати податку декларацію про майновий стан і доходи.

Для ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування- останнім днем подання декларації є 09.02.2021 року. Такі ФОП у декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначити інші доходи з джерел їх походження з України, та іноземні доходи.

Для громадян, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію, і особи, які проводять незалежну професійну діяльність. Останнім днем подання декларації є 30.04.2021 року.

Для фізичних осіб-платників податків-резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, подають декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. 

З метою реалізації права на податкову знижку декларація подається по 31 грудня 2021 року.

Якщо  останній день строку подання Декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

За вибором платника податку декларацію можна  подати в  один з таких способів:

- Особисто за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою.

- Надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення -  зробити це необхідно за п’ять днів до закінчення граничного строку.

- В електронному вигляді  - через Електронний кабінет платника.

На офіційному вебпорталі ДПС  в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» створено електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи» - цей сервіс дає змогу заповнити декларацію та  надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для отримання податкової знижки.

При безготівкових розрахунках РРО не застосовується.

У разі здійснення розрахунків у безготівковій формі реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.

Якщо покупець в банківській установі сплатив на рахунок продавця коштиза товар чи послугу, зокрема, і готівкою через касу банку, то такий платіж не проводиться через РРО.

Якщо ФОП на єдиному податку приймає оплату через інтернет-еквайринг із застосування платіжних карт за допомогою платіжних систем, він зобов’язаний використовувати РРО.

Слід звернути увагу, що попри те, що НБУ у своєму роз’ясненні відносить розрахунки за допомогою картки до безготівкових, це не звільняє платника податку від застосування РРО, так як відповідно до Закону №265РРО застосовується при розрахункових операціях, які є - прийманням від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг).

Довідково: лист - роз’яснення НБУвід 16.05.2019 р. №57-0007/26039про готівкові та безготівкові розрахунки.

Національний банк України розглянув лист і з порушених у ньому питань повідомляє таке.

Закон України "Про електронну комерцію" визначає організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов'язки учасників відносин у сфері електронної комерції.

Статтею 13 Закону України "Про електронну комерцію" визначено, що розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися з використанням платіжних інструментів, електронних грошей, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України.

Загальні засади функціонування платіжних систем і систем розрахунків в Україні, поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України визначено Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" (далі - Закон).

Зазначаємо, що Закон не містить терміну "грошові розрахунки".

Для проведення переказу можуть використовуватися кошти як у готівковій (формі грошових знаків), так і в безготівковій формі (формі записів на рахунках у банках). Види безготівкових розрахунків визначаються законами та прийнятими на їх основі нормативно-правовими актами Національного банку України (пункт 3.1 статті 3, пункт 4.1 статті 4 Закону).

Відповідно до пункту 21.1 статті 21 Закону ініціювання переказу проводиться, зокрема, шляхом: подання ініціатором до банку, в якому відкрито його рахунок, розрахункового документа; подання платником до будь-якого банку документа на переказ готівки і відповідної суми коштів у готівковій формі; подання ініціатором до відповідної установи - учасника платіжної системи документа на переказ, що використовується у відповідній платіжній системі для ініціювання переказу; використання держателем електронного платіжного засобу (платіжної картки).

Відповідно до пункту 10 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні1, розрахунки суб'єктів господарювання та фізичних осіб у разі їх здійснення готівкою без відкриття поточного рахунку шляхом унесення готівки до банків або небанківських фінансових установ, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, для подальшого її переказу на рахунки інших суб'єктів господарювання або фізичних осіб для платників коштів є готівковими, а для отримувачів коштів безготівковими.

1 затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 N 148 (зі змінами).

Отже, зарахування коштів на рахунки торговців, незалежно від способу ініціювання цих переказів: або шляхом перерахування коштів з рахунка на рахунок, або внесення готівкових коштів для подальшого переказу за допомогою платіжних пристроїв, є безготівковими розрахунками.

Черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Кам’янка-Бузькій ДПІ ГУ ДПС у Львівській області.

Електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. До того ж сучасні інформаційні технології дозволяють кожному звітувати перед податковою службою в електронному вигляді, - нагадують у Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області. З метою запобігання виникнення та поширення коронавірусної інфекції в податковому органі рекомендують усім платникам надсилати звіти в електронному вигляді.  

В ракурсі переваг використання платниками податків електронних сервісів ДПС, зокрема подання платниками податків звітності в електронному вигляді, заяв для реєстрації платниками податків, оперативного отримання платниками податків та громадянами інформації стосовно податкового законодавства, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Кам’янка-Бузькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області. На питання платників відповідала заступник начальника Кам’янка-Бузької ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Оксана Солонинка.

Наводимо найцікавіші запитання та відповіді на них.

Які переваги подання звітності в електронному вигляді ?

Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді  і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.

У зв’язку із запровадженням карантину, яким чином можна оперативно отримати інформацію щодо застосування деяких норм податкового законодавства?

В умовах карантинного режиму, необхідно дотримуватись основних правил поведінки для запобігання поширенню коронавірусу, зокрема обмежити відвідування місць великого скупчення людей.

Щодо оперативного отримання інформації стосовно податкового законодавства, то у Вас є можливість не виходячи з дому, за допомогою мережі Інтернет отримати таку інформацію, відвідавши субсайт «Територіальні органи ДПС у Львівській області» офіційного вебпорталу ДПС України. На головній сторінці зазначеного субсайту у розділі «Новини» щоденно розміщується інформація з актуальних питань застосування норм податкового законодавства, останні податкові новації тощо. Матеріали з найбільш актуальних тем розміщуються також на сторінці «ДПС у Львівській області» у мережі Facebook.

Крім того, інформацію щодо застосування окремих норм податкового законодавства можна отримати скориставшись електронним сервісом ДПС «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. Нещодавно розділ ЗІР «Останні зміни у законодавстві» доповнено новою функцією, яка дозволяє платникам після реєстрації, отримувати інформацію про останні зміни в законодавстві засобами електронної пошти.

Які послуги платники можуть отримати дистанційно на період карантину?

Одним із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС є Електронний кабінет, важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації.

Окрім подання звітності в електронному вигляді, засобами Електронного кабінету надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:

- картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

- реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;

- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.      


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Як Ви оцінюєте роботу Кам'янка-Бузької міської ради ?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано