Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області інформує.
Єдиний внесок з 1 січня 2019 року
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області повідомляє, що з 01 січня 2019 року наберуть чинності зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) щодо розміру та порядку обчислення єдиного внеску, внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», а саме:
1. Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців, у тому числі і для тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відсотка визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю.
2. Максимальна база нарахування єдиного внеску становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати (МЗП) (15 х 4173 грн. = 62 595 гривень).
3. Мінімальний розмір єдиного внеску (мінімальний страховий внесок у 2019 році) дорівнюватиме: 4173 грн. х 22 % = 918,06 гривень.
Не знайшли свого е-чека на сервері ДФС – подайте заяву
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області звертає увагу, що у рамках роботи системи E-Receipt запроваджений електронний сервіс «Пошук фіскального чека», який дозволяє покупцям здійснювати пошук чеків, що формуються традиційними РРО, та електронних чеків, що формуються засобами системи E-Receipt. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи.
Якщо ви не знайшли свого е-чека в системі, зробіть його фото та надішліть за адресою infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде визначено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи, та вжито відповідних заходів.
У разі відсутності копій розрахункових документів в інформаційних базах ДФС при наявності отриманого на руки фіскального чека у паперовому вигляді, споживачі можуть направляти до ДФС у м. Києві письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.
Такий сервіс є запорукою захисту прав громадян як споживачів, які мають можливість встановити достовірність даних чека та факт його передачі до ДФС.
Внесено зміни до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області звертає увагу, що 14 грудня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842, яким затверджено Зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, зокрема:
- поле 9 заголовної частини декларації «Особливі відмітки» доповнено новою категорією «платника єдиного податку»;
- додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації доповнено новим рядком 16.5 «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)»;
- додаток РІ до рядка 03 РІ декларації, в якому згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат, передбачені Податковим кодексом України з посиланням на відповідні норми, викладено у новій редакції.
З наказом № 842 можна ознайомитись http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/normativno-pravovi-akti/73105.html
Про право на звернення та особливості його подання громадянам роз’яснили фахівці Кам’янка-Бузької ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області
З метою підвищення правової свідомості українців щодо механізмів захисту їхніх прав в повсякденному житті у правовий спосіб триває загальнонаціональний правопросвітницький проект Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!» відповідно до Указу Президента України №361/2017.
В рамках даної програми нещодавно в приміщенні Кам’янка-Бузької ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч фахівців інспекції з платниками податків, метою якої було роз’яснення права на звернення до органів державної влади і місцевого самоврядування.
Податківці зазначили, що від чіткого й ефективного реагування посадовців на звернення громадян залежить здатність забезпечувати належний захист їх законних інтересів.
Отже, право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Це право включає дві складові.
По-перше, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування.
По-друге, це спосіб відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. У такому розумінні – це механізм виконання соціальних обов'язків публічної влади.
Під час зустрічі було визначено, що основним законодавчим актом щодо порядку та реалізації звернень є Закон України від 02.10.1996 року № 393/96-ВР „Про звернення громадян”.
Статтею 1 даного закону визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Статтею 5 Закону № 393 встановлено вимоги до звернення.
Так, звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним чи письмовим.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку (ст. 20 Закону № 393).
ДФС пояснює, які зміни щодо реєстрації РРО та КОРО діють із 1 жовтня
Під час засідання «круглого столу», який відбувся днями, начальник Кам’янка-Бузької ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області Тарас Григорович Печора проінформував про новації щодо спрощення процедури реєстрації й застосування РРО. Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яку можна подати до контролюючого органу в паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, центром сервісного обслуговування, суб'єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.
Зміни, внесені наказом, набирають чинності у два етапи.
Так, з 1 жовтня:
- ведення книги обліку розрахункових операцій (книги ОРО) / журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти здійснюється за спрощеним порядком. Суб'єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (Z-звіти) та вести облік ремонтів;
- щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні Z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;
- реєстрація, застосування (зберігання) книги ОРО на РРО, розрахункової книжки (РК) здійснюватимуть за бажанням суб'єкта господарювання в разі ухвалення ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії він не здійснюватиме проведення розрахункових операцій до моменту належного підключення резервного РРО або увімкнення електроенергії;
- перереєстрація РРО / книг ОРО в разі зміни даних щодо суб'єктів господарювання, яких зазначено в реєстраційному посвідченні / книзі ОРО та яких пов'язано з перейменуванням районів міст, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;
- суб'єктам господарювання та їхнім представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, заборонено проводити валютно-обмінні операції в пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.
Решта змін, передбачених наказом, починають діяти після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. У ньому, зокрема, йдеться про:
- реєстрацію РРО, книги ОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО без додатків, у т. ч. поданої в електронній формі;
- обмін документами між ДФС та ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;
- надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію книги ОРО та журналу про використання РРО представнику суб'єкта господарювання;
- оновлені та спрощені форми документів.
Ви запитували на семінарі
Працівник звільняється в зв’язку з виходом на пенсію. Як оподатковується податком на доходи фізичних осіб вихідна допомога?
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області повідомляє, що ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Заробітна плата - це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
Винятки щодо невключення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів (визначені ст. 165 Податкового кодексу), не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.
Отже, вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника, в т. ч. при виході на пенсію, оподатковується за ставкою 18 відсотків.
Зазначена норма визначена п.п. 14.1.48 ст. 14, п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України.
Довідково: розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2019 року становитиме 4173,00 гривень.
Коли та як слід повідомити податкову у разі зміни прізвища та місця проживання фізичній особі?
Відповідно до п.70.7 ст. 70 р. ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та п.1 р. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779 (далі – Положення), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР (додаток 11 до Положення) або за формою № 5ДРП (додаток 12 до Положення) відповідно.
Фізичні особи подають зазначені Заяви особисто або через законного представника чи уповноважену особу до контролюючого органу за місцем проживання, у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування (п. 2 р. IX Положення).
Якщо Заява за формою № 5ДРП містить дані про новий паспорт фізичної особи, то така Заява подається фізичною особою виключно особисто ( п. 9 р. IX Положення).
Згідно з п. 3 р. IX Положення для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу громадянина, та інших документів, які подаються у разі зміни таких даних.
Заява про зміну даних, які вносяться до Облікової картки стосовно фізичної особи, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, подається одним з батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини (п 8 р. IX Положення).
Особливості ведення книги обліку доходів (витрат) підприємцями-платниками єдиного податку
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області повідомляє, що відповідно до п.п. 296.1.1 -296.1.3 ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
Записи у Книзі доходів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
Підприємці - платники єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат.
Записи у Книзі доходів та витрат виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отримано товари (роботи, послуги) та понесено витрати, зокрема, оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо.
Для реєстрації Книг такі платники єдиного податку подають до фіскального органу за місцем обліку примірник книги, у разі обрання способу ведення книги у паперовому вигляді.
Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.
Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
Форми та порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку 1-ї і 2-ї груп та платників єдиного податку 3-ї групи, які не є платниками ПДВ, та книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку 3-ї групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.
Згідно зі ст. 121 ПКУ ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Крім того, статтею 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 17 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат громадянами, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області нагадує, що незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування. Разом із тим, виплачуючи «тіньову зарплату», роботодавці позбавляють найманого працівника багатьох соціальних гарантій: гарантованого розміру заробітної плати, права на оплачувану відпустку, права на відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, права на оплату лікарняного листка, права на допомогу по безробіттю, права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань, права на зарахування виробничого стажу, права на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості.
Суб'єктам господарювання - роботодавцям слід пам'ятати, що використання нелегальної робочої сили, не оформлення трудових відносин або несвоєчасна реєстрація трудових відносин з найманим працівником - це порушення вимог трудового законодавства України. У разі не подання повідомлення про прийняття на роботу в органи ДФС до суб’єкта господарювання - роботодавця застосовуються фінансові санкції (штраф) у розмірі 1 мінімальної заробітної плати – 3723,0 гривень, у випадку фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного соціального внеску та податків. Управлінням Держпраці застосовується штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати (111690,0 гривень), установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого вчинено порушення. Недотримання мінімальних держаних гарантій в оплаті праці – тягне за собою штраф у розмірі 37230,0 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.
Оформлений трудовий договір – запорука соціальної захищеності громадян!
Кам’янка-Бузька ДПІ Червоноградського управління Головного управління ДФС у Львівській області звертає увагу роботодавців, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження) органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.
Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.
Нагадуємо, що відповідно до норм трудового законодавства працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.
Оформлюючи нового працівника на роботу суб’єкту господарювання необхідно:
? укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII 2443-VIII із змінами та доповненнями). Форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики від 08 червня 2001 року № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 червня 2001 року за № 554/5745;
? оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 із змінами та доповненнями);
? повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).
З метою підвищення обізнаності громадян та суб’єктів господарювання щодо своїх прав в рамках проекту «Я маю право!» фахівці Кам’янка-Бузької ДПІ Червоноградського управління ГУ ДФС у Львівській області зосереджують увагу платників податків на таких поняттях, як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань оподаткування.
Нагадаємо, що одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я маю право!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги, що сприяє підвищенню юридичної грамотності платників та формуванню правової культури в суспільстві.